logo familie schutterstichting

home geschiedenis Trientje Schutter bestuur

legaten en giften

subsidies recent aanvragen

Aanvragen kan via het formulier op deze website (aanklikken)

Controleer eerst of uw aanvraag voldoet aan de richtlijnen!

richtlijnen (ook hieronder: om te beoordelen of uw aanvraag voldoet aan de kriteria)

Aanvragen kan ook op onderstaande manieren:

aanvraagformulier pdf (eerst downloaden en opnieuw openen om digitaal te kunnen invullen met acrobat reader (gratis download)

aanvraagformulier pdf leeg (om te printen en handmatig in te vullen)

aanvraagformulier in word

Richtlijnen:

- 1- De stichting verstrekt garantstellingen, alleen aan organisaties of groeperingen van personen, die zonder winstoogmerk de behartiging van belangen op het maatschappelijke of culturele vlak in de voormalige gemeente Ten Boer ten doel stellen of mede ten doel stellen. In bijzondere gevallen kan garantstelling verleend worden aan individuele personen. Alle groeperingen en leeftijdscategorieën komen in aanmerking, met voorrang voor ouderen.

- 2- Er moet worden aangetoond, dat de activiteiten of voorzieningen in het belang zijn van de bevordering van maatschappelijk of cultureel welzijn van de gehele of een deel van de lokale gemeenschap.

- 3- Aangetoond moet worden, dat de financiële middelen die ter beschikking staan niet toereikend zijn. Dit door middel van een begroting van de desbetreffende activiteit. Hierbij dienen ook de andere instanties vermeld te worden waar subsidies worden aangevraagd, evenals de hoogte van de aangevraagde subsidies.

- 4- Bij voorkeur worden garantstellingen gegeven voor activiteiten. Voorwaardenscheppende voorzieningen ten behoeve van sociale of culturele activiteiten kunnen in incidentele gevallen ook gesubsidieerd worden. Na de activiteit dient een overzicht van kosten en baten te worden overgelegd, waarna een bedrag tot aan de toegezegde subsidie kan worden verstrekt.

- 5 -Het uitgeven van boekwerken en dergelijke komt in het algemeen niet in aanmerking voor subsidie. Wanneer uitgaven (mede) een commerciële basis hebben zeker niet.

- 6 - In geval van grote, kostbare materiële voorzieningen die binnen de doelstelling van de stichting passen, zal de stichting in het algemeen slechts een symbolische stimuleringsbijdrage kunnen toekennen. Wanneer de voorziening zeer sterk past in de doelstelling van de stichting zal een substantiële bijdrage kunnen worden verstrekt. Dit ter beoordeling van het bestuur.

- 7- Structurele subsidies worden niet verstrekt. Voor een gelijksoortige activiteit dient dus telkens opnieuw een aanvraag te worden ingediend en door het bestuur worden beoordeeld.

Ten Boer, juni 2023